אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הכרעת דין בתיק חע"מ 1-08

הכרעת דין בתיק חע"מ 1-08

תאריך פרסום : 05/11/2012 | גרסת הדפסה

חע"מ
בית משפט לענינים מקומיים רמת גן
1-08
20/03/2012
בפני השופט:
צחי עוזיאל

- נגד -
התובע:
עיריית רמת-גן
הנתבע:
1. ממדוח מוצטפא
2. דוד לוי

עו"ד סגלוביץ
הכרעת דין

בפתח הכרעת הדין אני מודיע, כמצוות סעיף 182 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] התשמ"ב-1982, על זיכויים של הנאשמים מהעבירה שיוחסה להם בכתב האישום.

  1. נגד הנאשמים הוגש כתב אישום המייחס להם עבירה של עיסוק בעסק הטעון רישיון בניגוד להוראות סעיפים 4, 14 ו- 15 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח- 1968 (להלן - חוק רישוי עסקים) ובהתאם לפריט 10.14 לתוספת לצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), התשנ"ה - 1995 (להלן - צו רישוי עסקים). בהתאם לעובדות כתב האישום, ביום 6.12.07, הפעילו הנאשמים " עסק מסוג מגרש לאחסון גרוטאות מתכת".
  1. בישיבת ההקראה שהתקיימה ביום 16.6.09 נטען על-ידי ב"כ הנאשמים כי " כתב האישום מפנה לפריט 10.14 ולטעמנו יש להפנות לתת הפריט שלו על מנת שנדע מה האישום המדויק". בהתאם לכך, ביום 29.8.09 הוגש כתב אישום מתוקן במסגרתו חידדה המאשימה כי העסק הנדון טעון רישיון בהתאם לפריט 10.14 תת פריט ה' לתוספת לצו.
  1. בתשובה לכתב האישום, נטען ע"י ב"כ הנאשמים, עו"ד גיא סגלוביץ', כי עסק של אחסון גרוטאות אינו טעון רישוי בהתאם להוראות החוק וכי גורמים בעירייה אף הודיעו לנאשמים כי העסק שהפעילו אינו טעון רישוי. בנסיבות אלה, נטען כי הגשת כתב האישום הינה בבחינת הפרתה של הבטחה מנהלית. עוד נטען כי קיימים טעמים המחייבים ביטול כתב האישום בשל הגנה מן הצדק ובכלל זה טענות של אפליה והתעמרות.
  1. מטעם המאשימה העיד חיים כהן, מפקח רישוי עסקים בעיריית רמת-גן (להלן - המפקח כהן) והוגשו, בהסכמה, תמונות שצולמו על-ידי המפקח טל שיף. מטעם ההגנה העידו הנאשמים; ישראל זינגר, חבר מועצת עיריית רמת-גן, שטיפל בפניית הנאשמים בקשר לתלונתם כי הם מופלים לרעה לעומת עסק אחר (להלן - זינגר) ועו"ד שי רוסיאנסקי, שטיפל  בחלק מענייניו של הנאשם 1 בעת שפתח העסק הנדון (להלן - עו"ד רוסיאנסקי). בתום פרשת ההגנה, העיד משה גריידי, מנהל מחלקת רישוי עסקים בעיריית רמת-גן, כעד הזמה מטעם המאשימה (להלן - גריידי).
  1. בפתח הדברים, יצוין כי אין בידי לקבל את טענת ב"כ הנאשמים לפיה לא הוכח כל קשר של הנאשם 2 לעסק הנדון. חומר הראיות שהוצג ועדותם של הנאשמים בבית המשפט קושרים את שני הנאשמים לעסק הנדון ולא מצאתי שיש מקום לערוך הבחנה ביניהם. אמנם נאשם 1 הוא שהפעיל את העסק, אולם תרומתו של נאשם 2, שהינו המחזיק של השטח, ניכרת בכל שלב. די בהקשר זה להפנות לעדותו של הנאשם 2 בבית המשפט, במסגרתה הודה הנאשם 2 במעורבותו בהפעלת העסק הנדון ולבקשה לקבלת רישיון עסק שהוגשה על-ידו בשנת 2009 (ת/5 א' ו-ב').
  1. לאחר ששמעתי את טיעוני ב"כ הצדדים, הובהר כי המחלוקת הטעונה הכרעה מתייחסת לשלושה היבטים, כדלקמן: (א) האם עסק לאחסון גרוטאות טעון רישיון בהתאם לפריט 10.14 ה' לתוספת לצו?; (ב) האם גורמים ברשות אמרו לנאשמים כי מדובר בעסק שאינו טעון רישיון? (ג) האם עלה בידי הנאשמים להוכיח כי הגשת כתב האישום הינה בבחינת אכיפה בררנית או רדיפה אישית המקימה הגנה מן הצדק.

(א)      האם עסק לאחסון גרוטאות טעון רישיון בהתאם לפריט 10.14 ה' לתוספת לצו?

  1. סעיף 1 לחוק רישוי עסקים קובע:

                        "(א) שר הפנים רשאי לקבוע בצווים עסקים טעוני רישוי ולהגדירם, כדי להבטיח בהם מטרות אלה או מקצתן:

                                                (1)          איכות נאותה של הסביבה ומניעת מפגעים ומטרדים;

                                                (2)           מניעת סכנות לשלום הציבור והבטחה מפני שוד והתפרצות;

                                                (3)          בטיחות של הנמצאים במקום העסק או בסביבתו;

                                                (4)          מניעת סכנות של מחלות בעלי חיים ומניעת זיהום מקורות מים בחמרי הדברה, בדשנים או בתרופות;

                                                (5)   בריאות הציבור, לרבות תנאי תברואה נאותים;

                                                (6)   קיום הדינים הנוגעים לתכנון ולבניה ולשירותי כבאות".

  1. בהתאם לסעיף 1 לחוק רישוי עסקים, קבע שר הפנים, במסגרת צו רישוי עסקים ובהתייעצות עם השרים לאיכות הסביבה, המשטרה, העבודה והרווחה, החקלאות והבריאות, את סוגי העסקים הטעונים רישוי ואלה פורטו בתוספת לצו.
  1. קבוצה 10 לתוספת לצו מתייחסת לתעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים, פריט 10.14 לצו מתאר את העסקים טעוני הרישוי ותתי הפריטים (א' - ו') מתייחסים לפעילות של אותו עסק. רק פעילות מהסוג המתואר בתת הפריט הינה כזו הטעונה רישוי. כפי שניתן לראות להלן, בטור ג', בצד כל אחד מהעסקים, מצוינות מטרות הרישוי שחובת הרישוי נועדה להשיג, וזאת בהתאם לתוכנו של סעיף 1 לחוק רישוי העסקים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ